donderdag 28 juni 2012

Lace sjaal blocken

Na vele "hersenkronkels" omtrent blocken op de breiblogs en totaal niet wetend wat dit wou zeggen kwam ik in een breiwolwinkel een dame tegen die me wel een beetje uitleg wou geven. Ze vertelde me, je gaat om een isomo plaat en fijne nageltjes bij de doe-het-zelf, je spant je sjaal hier op en dan maak je hem nat. Ik zag ons al met een grote isomoplaat naar huis rijden, voor meer dan de helft uitstekend uit de koffer, en dan in stukken fladderend door de wind...

Neen dat was het niet, maar dan dacht ik ineens, we hebben toch een logeerbed, dus "block" ik gewoon op de matras, met kopspelden en dan natspuiten met de plantensproeier!


Gisteren aan het werkje begonnen, kramp gekregen in mijn nek, mijn rug half gebroken maar na een uurtje en 500 kopspelden verder kwam ik aan het eind van de matras, maar niet aan het eind van de sjaal! Dan maar in twee keer zeker...


De wol heb ik gekocht bij Wolhalla, van het merk Schoppel Wolle, Lace Ball in de kleur 1536 Fuchsienbeet. Op 100 gram zit 800 meter, de draad is dus heel dun. De sjaal is 45cm op 220cm geworden. Oorspronkelijk dacht ik, dit doe ik nooit meer, drie weken breien aan één stuk, maar nu ik het resultaat zie ga ik zeker nog meer lacesjaals maken!


Het voelde een beetje stuntelig voor de eerste keer, maar daarstraks ben ik de sjaal gaan losmaken en ik ben zo dolenthousiast over het resultaat, dat dit de eerste maar zeker niet de laatste zal zijn. Morgen meer foto's!

0 reacties:

Een reactie posten